Pisać każdy może
Blogi na samym początku stanowiły elektroniczną formę popularnych „analogowych” pamiętników, ludzie przenosili z kartek papieru swoje przemyślenia, wspomnienia i rozważania do internetu, tym samym zatracając trochę sens posiadania prywatnego pamiętnika (bo przecież chodziło w nim o to, by zachować prywatność, nieprawdaż?).
Z biegiem czasu, blogi zmieniły nieco swoją funkcję, w tej chwili możemy wyróżnić kilka różnych rodzajów blogów – tak właściwie, ich liczba jest nieograniczona i zależy tylko od kreatywności twórcy, a także treści, które będzie tam zamieszczać.
Kto może być twórcą i pisać bloga? Właściwie, to każdy, kto ma na to ochotę. Rzecz jasna, fakt, że może to robić każdy nie jest równoznaczny z tym, że każdy bezwzględnie odniesie w tym sukces, zyska popularność, czy zarobi na tym pieniądze.
Zarabianie pieniędzy na blogu, czy jest to możliwe?
Zapewne niejednokrotnie przeglądając różnego rodzaju blogi, przez Twoją głowę przeszła myśl jak zarabiają blogerki.
Tak naprawdę, sposobów na zarabianie na swoim blogu jest bez liku i tu ponownie jedyne ograniczenia to Twoja własna wyobraźnia i kreatywność, a także oczekiwania potencjalnych klientów, na których natrafisz.
Oczywiście, nie ma co rzucać się desperacko na wszystkie oferty współpracy, umiejętne dobranie ich pod siebie nie tylko nie wpłynie negatywnie na proces Twórczy na żadnym jego etapie (nie będziesz odczuwać, że robisz coś przeciw sobie, jeśli sam nie wybierzesz oferty, która w żaden sposób nie odpowiada tworzonym przez Ciebie treściom, czy ideom, które starasz się reprezentować), poza tym wybierając mądrze oferty współpracy będziesz w stanie uniknąć popularnego osądzenia o to, iż „sprzedałeś się”.
Rozmaite możliwości
Jeśli w internecie jesteś twórcą, to zarobić możesz praktycznie na wszystkim. Możesz rozważyć sprzedaż własnego produktu, jak na przykład poradnika kulinarnego czy kursu programowania.
Oczywiście, nie musisz mieć namacalnego produktu, by zarabiać. Często można zauważyć blogerów i blogerki reklamujących dobra konkretnych marek w zamian za wymianę barterową, bądź gotówkę.
Większość jest tu zależna od Twojej popularności i zasięgów – reklamodawcy chętniej zgłoszą się do osoby, która ma większą szansę dotrzeć do szerokiej rzeszy odbiorców, niż do nieznanego anonima.